lauantai 11. toukokuuta 2013

Elämää ei sen enempää...

Mä olen ollut laiska.

Blogit päivittämättä,sähköpostit notkuu vastaamattomia meilejä ja siivousvehkeet kasvaa sammalta. Vaatekaapit yhä järjestämättä ja listaamatta tavarat jotka joutaa myydä ennen muuttoa.
Tai okei,ei voi sanoa että olisin laiska. Mä olen vain priorisoinut ajankäyttöni toisella tavalla. Tavalla johon ei kuulu siivous. Eilen taas ajauduttiin miehen kanssa nokkapokkaan jota ahdistaa ylimääräiset lemmikit (villakoirat) ja kuulemma joka paikassa on paskaa. Aha. No, se ei ollut mun illanvietto jonka takia peruin keskiviikolle varatun siivoojan enkä mä tykkää et se tulee tänne viikonloppuisin pyörii. Eikä täällä ole paskasta! Enkä mä edelleenkään tykkää siivota,piste. Jo on kumma jos ei miehelle ole tämä yli kymmenen vuoden jälkeen tullut selväksi. Totesin ettei sillä ole mitään oikeuttaa enää naputtaa tästä asiasta. Niih! Ja okei,mä olin reilu ja siivosin alakerran tänään.

Mun omaloma lähestyy kovaa vauhtia. Ensin oli 2 viikkoa lähtöön,sitten 10 päivää ja nyt alle viikko. 6 yötä aivan omineen maailmalla,joista neljä Maltalla. Jännittää. Mitä jos mä en tykkääkään siitä paikasta? Jos se onkin aivan haitarista? Löysin viimein facebookista ryhmän, Suomalaiset Maltalla,onhan niitä. Muitakin kuin alle 3-kymppisiä hupakoita ja pojan koltiaisia. Perjantaina pääsen näkemään tulevan asuntomme,maanantaina koulun. Väliin jää kaksi päivää seikkailua. :)

Tässä välissä olen ehtinyt vähän pohtimaan tulevaa muuttoa joka sekin lähestyy kovaa vauhtia. Päänvaivaa ehkä eniten aiheuttaa koiran muutto,kuinka se saadaan sujumaan. Vaihtoehtoina on kaksi lentoyhtiötä, Lufthansa ja Emirates. Ensimmäisen eduiksi lasketaan lentoaika joka lähtee jo ennen puoltayötä ja Lufthansalla koiran saamme mukaan matkatavarana. Sekä lennot sujuvat vain yhdellä välilaskulla eli lentoreitti Muscat-Frankfurt-Malta. Emirates puolestaan on kolme kertaa halvempi,lentoaika lyhyempi mutta välilaskuja kaksi, Muscat-Dubai-Kypros-Malta. Niin ja menisi rahtihommiksi. Käytännössä eroa lentotavoilla on se että matkatavarana koira tsekataan lennolle samalla kun itse teemme lähtöselvityksen,rahtina luovutus taas tapahtuu 5-6 tuntia ennen. Arvatkaa vaan kumpa lento meille tulee?

Laihdutus.. On aivan haitarista. Miksi mä en saa painoa tippumaan vaikka jotain edistystä tapahtuu koska senttejä lähti tässäkin kuussa vaikka vähän epäilyttikin. Helmikuusta lähtien aktiivisempaa elämäntapaa ja kiloja poissa pari,wow. Enpä alkaisi itseäni olkapäälle taputtelee. Niin,ne pudonneet sentit näkee tuolta välilehdeltä ;) Parikin kaveria on nyt dieetillä ja mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset niistä. Okei,kiva jos saavat tuloksia mutta musta ne pitäisi saada jollain muulla tavoin kuin pussikeitoilla (extravaganza) ja rahkaa puputtamalla (Jutan läskifarmi). Myönnän että mun olkapäällä istuu se kateellinen sarviniekkakin joka tökkii mua atraimellaan että hähää,sullapa ei olekaan itsekuria moisiin! Ei ole ei,mutta mäpä noudatankin elämäntapaa jota olen valmis noudattamaan koko ikäni ja ha haa,siihen kuuluu myös herkut :) Nimimerkillä kitkat kuuluu jääkaapin vakiovarustuksiin.

Seuraavaan postaukseen yritän saada mukaan kuvia sillä a) se tulee joko Maltalta tai b) loman jälkeen. Ai niin, ne Samuin kuvatkin vielä odotuttavat itseään.. hups ;) Yritetään tsemppaa senkin asian tiimoilta..

Palataan astialle :)

2 kommenttia:

  1. Sanna,laihtuminen on vaan aina vaan vaikeempaa mitä enemmän ikää tulee....se on vaan totuus!

    VastaaPoista
  2. Joo,niin se taitaa olla! Mut pitää osata olla kiitollinen siitä että ainakin se ympärysmitta pienenee vaikka vaaka ei pudotusta näytäkään.

    VastaaPoista