maanantai 25. maaliskuuta 2013

8 hyvää syytä

Mä en ymmärrä!

Okei,on paljonkin asioita joita mä en ymmärrä enkä tuu ikinä ymmärtämäänkään niihin nyt pureutumatta mutta se,mitä mä en nyt ymmärrä on se, että MIKSI mun pitää lähes joka ihmiselle perustella erikseen MIKSI mä haluan muuttaa Maltalle??

Siis,kuuluuko se asia kenellekään muulle kuin omalle perheelle? (Toisin kuin joku luulee,koko perhe ON tämän muuton takana,ei ole pelkästeen akkojen hapatuksia) Me voidaan muuttaa vaikka pohjoisnavalle ilman että meidän tarviisi kelleen selitellä että miksi.

Viime postauksessa jo mainitsin tästä kevyehköstä vastatuulesta. Noh, juniori on antanut asian olla eikä ole uudelleen alkanut protestoimaan. Mä veikkaisin kyllä että se hetkellinen protestointi johtui vain kaverista joka ei haluisin Juniorin muuttavan.
Palatakseni sitten tähän Iso-Pomon marinaan muutosta.
-Maltalle? Miksi sinne? Eihän siellä ole mitään?

Öö..tota joo...

Kuinka moni on käynyt Soharissa ja asunut täällä viikkoa kauempaa? Onko täällä mitään? Yli vuoden sai odotella sitä ainoaa asiaa joka itseä liikuttaa eli se kuntokeskus.

Mä listaan nyt vielä tähänkin asioita joita olen muillekin kertonut muuton syyksi ja aivan sekalaisessa järjestyksessä.

-Terveyspalvelut Taso täällä on aivan haitarista kuten olen todennut.
-Koulutus Musta koululaisilla PITÄÄ olla kunnon koulukirjat ja läksyjä, riittääkö se että piirrellään perhosia kaiket päivät
-Koira Eläinlääkäri toisella puolella maata ja joka päivä sama lenkkikuvio kun compoundin ulkopuolelle ei sovi mennä kävelee. Nice. Koiruus lihonut +5kg reilussa vuodessa.
-Ruoan kalleus Sanokoon kuka mitä sanoo mutta ruoka täällä ON kallista. Okei,muut asumiskulut ovat vähän mutta on musta kyllä aika paksua maksaa joka kauppareissulla +100€. Eilen meni 77 rialia viikon ostoksiin. Kuka hullu maksaa juustosta 150g:n paketista melkein 4€?? Törkeetä.
-Työ Tätä ei kaikki usko mutta olen valmis töihin. Jos täällä ei asuisi niin itseään täynnä olevia ihmisiä (siis tällä alueella) niin ehkä mä olisin jaksanut olla.
-Intialaiset tai pakit tai ihan mitkä vaan. Miksi ne haisee ja miksi ne tuijottaa? Mitä niille opetetaan lapsena,ei mitään. Näetkö paljon länsimaalaisia lapsia joiden tuijottamiseen ja sormella osoittamiseen eivät aikuiset puuttuisi? Joo en minäkään. Mutta että aikuisena ja suu auki, voi hyvää päivää!
-Julkinen liikenne Olet jumissa kotona jos et halua kulkea taksilla tai ei ole autoa. Et sä lähde täällä fillarilla käymään missään minne normaalisti menisit. Malta, aah.. kävelyetäisyydellä niin monta kaupunkia etten osaa edes sormilla laskea. Tai että bussit kulkee normaalisti. Plus että täällä, ei nää apinat osaa ajaa. Mistä lie voittaneet ajolupansa.
-Vapaus mennä ja kulkea. Toissa päivänä luin että kaveri Suomessa oli menossa paikalliseen parille. Menetkö sä täällä coffee shoppiin teelle? Juu en. Maltalla mä voin mennä olkapäät piilottamatta ostamaan kaupasta pullon punkkua.

Ehkä noi riittää. On pari muutakin syytä, ovat sen verran henkilökohtaisia etten ala ruotimaan. Mutta sanottakoon että liittyy sukulaiseen (joo,juuri siihen,tiien ketä ajattelette!) ja miehen työhön jossa,sanotaan näin, kannattaa aina varautua pahimpaan ;)

Mä sain tänään varmaan taas paskin mutsi-tittelin kun skippasin juniorin koululta uintigaalan ja meninkin omaan jumppaan sen sijasta. Mutta urheilupäivästä oppineena,siellä tuntee itsensä vaan tyhmäksi pönöttämässä ja jauhamassa tyhmää small talkia. Mä en vaan jaksa nähdä niitä ylipirteitä hollantilaisia ja ausseja.. puistatus..

Pari päivää niin on loma. Onko se sit kevätloma? Hmm.. Normisti mä juhlisin että jee,saa nukkua mutta mä en viitsisi vaihtaa noita mun jumppakuvioita illalle koska ne tunnit ei oo sit samoja. Joo,must on tullu jumppahullu. Mä käyn nukkuu muistellessa askelkuviota ja fiilistellessä pumpin biiisejä. Hoitoon koko akka :D

2 kommenttia: